Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Budzyński Wojciech
(3)
Stroińska Ewa
(1)
Tabor-Błażewicz Joanna Antonina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Specjaliści do spraw logistyki
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Gospodarka materiałowa
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport powietrzny
(1)
Ubezpieczenia transportowe
(1)
Umowa
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. [231]-232.
Książka przedstawia pełny cykl działań związanych z przygotowaniem przedsiębiorstwa do prowadzenia eksportu, wyborem strategii wejścia na rynki zagraniczne, analizą tych rynków, tworzeniem sieci dystrybucji, promowaniem swojej oferty wśród nabywców zagranicznych, kreowaniem wizerunku marki za granicą, wchodzeniem w stosunki handlowe z przedsiębiorstwami zagranicznymi, negocjowaniem warunków współpracy oraz zawieraniem kontraktów oraz ich realizacją. Autor udziela wielu praktycznych wskazówek, jak unikać zbytniego ryzyka, wykorzystywać różne formy zabezpieczeń czy transferować ryzyko na ubezpieczycieli oraz banki. Dr Wojciech Budzyński jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, prowadzi liczne szkolenia dla praktyków, a w przeszłości zarządzał filiami zagranicznymi kilku polskich firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliografia na stronach 263-264.
To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego oraz międzynarodowego transportu towarów, a także do małych i średnich przedsiębiorców, oferując im w jak najprostszy sposób podstawową wiedzę organizacyjną i handlową na temat szeroko rozumianej współpracy ze spedytorem czy przewoźnikiem. W zakresie wiedzy handlowej przedsiębiorcy znajdą informacje, jak analizować rynek transportowy, znaleźć właściwych spedytorów czy przewoźników, wynegocjować z nimi dogodne stawki za świadczone usługi lub ustalić warunki umów o świadczenie usług spedycyjnych. Na etapie zawierania umów przedsiębiorcy będą mogli wesprzeć się książką przy szukaniu właściwych zabezpieczeń i ograniczaniu ryzyka wynikającego ze współpracy z partnerem z rynku transportowo-spedycyjno-logistycznego (tzw. branży TSL) i zmiennej sytuacji rynkowej. Autor książki przekazuje ponadto praktyczne informacje o tym, jak posługiwać się dokumentami spedycyjnymi i transportowymi, a także jak przygotować listy przewozowe, gdy trzeba będzie złożyć je w banku, rozliczając umowę handlową tzw. akredytywą dokumentową. Ze względu na skalę reklamacji z tytułu szkód w transporcie autor starał się w szczególności rozbudować informacje na ten temat. W związku z tym, że skuteczne reklamacje transportowe powinny być właściwie przygotowane już na etapie wykrycia wad, a także wymaga się przestrzegania przy ich zgłaszaniu odpowiednich terminów i procedur, autor przedstawił właściwe uregulowania, pojawiające się na ten temat w konwencjach przewozowych czy ustawach. Dokładna analiza systemu uwarunkowań prawnych i zwyczajowych dotyczących usług transportowych oraz spedycyjnych ma umożliwić przedsiębiorcom prawidłowe uzasadnienie składanych reklamacji czy ich dochodzenie na dalszych etapach procesu reklamacyjnego. Wiele przedstawionych w książce koncepcji starano się wyjaśnić przykładami.
Rozdział 1. Transport w systemie logistycznym przedsiębiorstwa * 1.1. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie * 1.2. System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa * 1.3. Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach * 1.4. Giełdy transportowe * Rozdział 2. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe decyzji transportowych * 2.1. Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego * 2.2. Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym * 2.3. Ustawy branżowe dotyczące transportu * 2.4. Zwyczaje transportowe * 2.5. Prawo właściwe w umowach transportowych * Rozdział 3. Zawieranie umów transportowych * 3.1. Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami * 3.2. Umowy ramowe w transporcie i spedycji * 3.3. Ogólne warunki przewozu * 3.4. Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych * Rozdział 4. Transport drogowy * 4.1. Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym * 4.2. Konwencja CMR * 4.3. Dokumenty w transporcie drogowym * 4.4. Umowa ADR * Rozdział 5. Transport kolejowy * 5.1. Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym * 5.2. Konwencje COTIF/CIM i SMGS * 5.3. Dokumenty w transporcie kolejowym * 5.4. Instrukcje ładunkowe kolei * Rozdział 6. Transport morski * 6.1. Procedury wysyłkowe w transporcie morskim * 6.2. Reguły Hasko-Visbijskie i nowe Reguły Rotterdamskie * 6.3. Dokumenty w transporcie morskim * 6.4. Kodeks morski * Rozdział 7. Transport lotniczy * 7.1. Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym * 7.2. Konwencja Montrealska * 7.3. Dokumenty w transporcie lotniczym * 7.4. Stowarzyszenia IATA i ICAO * Rozdział 8. Współpraca ze spedytorem * 8.1. Zakres usług spedycyjnych * 8.2. Procedury współpracy ze spedytorem * 8.3. Dokumenty spedycyjne * 8.4. Uzanse OPWS 2010 * 8.5. Organizacje FIATA i CLECAT * Rozdział 9. Negocjowanie bazy dostawy według Incoterms 2010 * 9.1. Baza dostawy * 9.2. Terminy uniwersalne w Incoterms 2010 * 9.3. Terminy morskie w Incoterms 2010 * 9.4. Procedury bezpieczeństwa w transporcie * 9.5. Terminy Combiterms 2011 i RAFTD * 9.6. Zasady negocjowania bazy dostawy * Rozdział 10. Ryzyko i ubezpieczenia w transporcie * 10.1. Ryzyko transportowe * 10.2. Ubezpieczenia cargo * 10.3. Klauzula ICC A * 10.4. Klauzula ICC B * 10.5. Klauzula ICC C * 10.6. Ubezpieczenia OCP i OCS * Rozdział 11. Dokumenty transportowe w akredytywie * 11.1. Dokumenty transportowe a baza dostawy * 11.2. Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600 * 11.3. Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów * 11.4. Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych * Rozdział 12. Procedury reklamacyjne wobec przewoźników i spedytorów * 12.1. Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych * 12.2. Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności * 12.3. Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu * 12.4. Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010 * 12.5. Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy * Rozdział 13. Reklamacje w transporcie drogowym * 13.1. Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego * 13.2. Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR * 13.3. Tryby zabezpieczenia roszczenia przy załadunku * 13.4. Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji * 13.5. Załatwianie reklamacji przez przewoźnika * Rozdział 14. Reklamacje w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym * 14.1. Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego * 14.2. Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM * 14.3. Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS * 14.4. Reklamacje morskie według Konwencji RHV * 14.5. Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich * 14.6. Reklamacje w transporcie lotniczym * Zakończenie * Załączniki * 1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (wyciąg) * 2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 - OPWS 2010 opracowane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (wyciąg)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. [241]-243.
Sprawne stworzenie skutecznych procedur zakupowych to jeden z największych problemów w przedsiębiorstwach, które wdrażają nowe systemy ograniczania poziomu zapasów i redukcji kosztów. Powodzenie takich działań może zapewnić jedynie dostawca, na którego można liczyć w zakresie jakości, terminu dostawy i rozsądnego poziomu ceny. I tu pojawia się problem-jak znaleźć właściwego dostawcę i rozwinąć efektywną współpracę. We współczesnych przedsiębiorstwach nadal pojawia się problem sprawnego połączenia działań z zakresu logistyki zaopatrzenia, w tym-w szczególności-zarządzania informacją, siecią zaopatrzenia, zapasami czy kwalifikowaniem i oceną dostawców-a typową- realizowaną od lat działalnością kupiecką. To kupiec realizuje podstawowe funkcje zaopatrzeniowe, polegające na znalezieniu dostawcy, przeprowadzeniu z nim negocjacji zakupowych, zawarciu umowy ramowej lub na pojedynczy zakup, niejednokrotnie zorganizowaniu transportu, rozliczeniu zrealizowanej transakcji i ewentualnie- dochodzeniu reklamacji. "Zakupy w przedsiębiorstwie" to praktyczny poradnik dla kupujących: - jak kupić korzystnie, z odpowiednim terminem dostawy, produkt właściwej jakości? - jak sprawić, żeby z trudem zdobyty, dobry dostawca, stał się lojalnym kontrahentemi wartościowym partnerem biznesowym?
Rozdział 1. Logistyka zaopatrzenia a strategia zakupowa * Rozdział 2. Proces poszukiwania i segmentacja dostawców * Rozdział 3. Metody oceny i kwalifikacji dostawców * Rozdział 4. Proces ofertowy w zakupach * Rozdział 5. Negocjacje zakupowe * Rozdział 6. Ogólna koncepcja umowy z dostawcą * Rozdział 7. Elementy umowy z dostawcą * Rozdział 8. Umowa ramowa w sferze zakupów * Rozdział 9. Transport w zaopatrzeniu przedsiębiorstwa * Rozdział 10. Reklamowanie zakupu towarów i usług
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55701 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr., netogr. s. 207-215.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. 199-213.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.0 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej